5 نکته در طراحی کاتالوگ

5 نکته در طراحی کاتالوگ که باید بدانید !


1- قبل از شروع طراحی هدف را تعیین کنید

برای شروع طراحی کاتالوگ باید بدانید هدف مشتری از سفارش آن چیست و به چه منظوری از آن استفاده خواهد شد.

به توضیحات و انتظارات مشتری بخوبی گوش دهید و سبک طراحی خود را براساس نیاز های او انتخاب کنید.

بسیاری از مشتریان شما در گذشته هم کاتالوگ داشته اند و دلیل طراحی مجدد ناکارآمد بودن نمونه های قبلی است.

دقت کنید ممکن است مشکل از طرح نبوده باشد بلکه تناسبی بین طراحی کاتالوگ و نیاز مشتری وجود نداشته باشد.

2- محدود کردن فونت ها

شما به فونتهای زیادی برای طراحی کاتالوگ نیاز ندارید. بعضی از طراحان فکر می کنند با زیاد شدن تعداد صفحات یک بروشور باید از فونتهای بیشتری استفاده کنند تا بر جذابیت آن افزوده شود، ولی این ایده مناسبی نیست.

بهتر است شما از سه فونت متفاوت ولی متناسب استفاده کنید، اولی برای عنوانهای اصلی، دومی در عنوانهای فرعی و سومی در نوشته های صفحات. استفاده از فونتهای جدید و ناآشنا هم در طراحی کاتالوگ توصیه نمیشود.

3- انتخاب کاغذ مناسب کاتالوگ

انتخاب سایز و جنس کاغذ اهمیت بالایی در طراحی کاتالوگ خواهد داشت، تعیین رنگها مورداستفاده برای کاغذ های مختلف متفاوت خواهد بود.

طراحی برای یک کاتالوگ سایز A4 و سایز A5 تفاوت زیادی خواهد داشت پس قبل از هرچیزی مشخصات کاغذ مصرفی را مشخص کنید.

4- رعایت اصول نگارشی

بازبینی متن، انتخاب مناسب عنوانها و رعایت اصول نگارشی عموما در طراحی کاتالوگ دست کم گرفته می شوند.

در حالی که مهم ترین بخش برای انتقال اطلاعات به خوانندگان یک کاتالوگ، متون آن هستند و مشخص بودن آن ها کمک زیادی به چیدمان صفحات داخلی و انتخاب سایز تصاویر در طراحی کاتالوگ خواهد کرد.

5- طراحی کاتالوگ با قلم و کاغذ

قبل از اجرای ایده های خود در نرم افزار های گرافیکی، شکل کلی و طرح اصلی کاتالوگ را با دست بکشید.

بزرگ ترین ایده های طراحی و حتی فیلمهای سینمایی در ابتدا با طراحی روی کاغذ شکل گرفتند.

در طی دو هفته دو یا سه طرح اصلی را آماده کرده و به مشتری خود نشان دهید. هر کدام موردتایید نهایی قرار گرفت بر روی کامپیوتر اجرا کنید.


برای چاپ کاتالوگ 5 رنگ و طراحی انواع بروشور کافیست با ایران زمین تماس بگیرید.

چاپ استیکر بر روی کامیون

چاپ استیکر با کیفیت بر روی کامیون با چاپخانه ایران زمین

چاپ استیکر متریالی نازک از جنس پی وی سی است که پشت آن چسب‌دار می‌باشد، ضد آب و قابل شستشو است و مقاومت بالایی در برابر پارگی دارد. متریال استیکر، به دلیل فرم برچسبی و ویژگی نصب راحت بر روی سطوح مختلف به‌خصوص شیشه، امروزه در انواع مختلف کاربرد فراوانی در صنعت تبلیغات دارد.
مقاومت بالا در برابر پارگی دیگر ویژگی مهم چاپ استیکر است.

مواد به کار رفته در چاپ استیکر به دلیل فرم و قابلیت های ویژه ای که دارند( به صورت برچسب و نصب راحت به روی سطوح مختلف به ‌خصوص شیشه)، به شکل های گوناگون، کاربرد فراوانی در صنعت تبلیغات دارند.

استیکر به انواعِ چسب موقت، کاترپلاتر، براق، چسب دائمی، شیشه‌ای مات و شیری مات تقسیم می‌شود و بر روی سطوح مختلف مثل شیشه، پلاستیک، گچ و غیره متصل می شود.

برای چسباندن استیکر ابتدا سطح مورد نظر باید کاملا تمیز شود، سپس سطح به مخلوط آب و مایع ظرفشویی آغشته می شود تا از ایجاد حباب های احتمالی جلوگیری به عمل آید.

پس از آن باید آب زیر استیکر را با کاردک خالی کرد. جهت افزایش مقاومت چاپ استیکر درمقابل سایش و خط و خش، همچنین به منظور بالا بردن دوام و پایداری آن می توان از روکش لمینت گرم و سرد بر روی آن استفاده کرد. از چاپ استیکر می توان در دو حوزه ی تبلیغات تجاری و تزیین محیط و نمایشگاه ها استفاده کرد.

چاپ استیکر بر روی کامیون های باربری محصولات میتواندبهترین گزینه برای شرکتتان باشد که میتوانید در این زمینه با چاپخانه ایران زمین در ارتباط باشید تا چاپ استیکر با کیفیت با طرحی که خودتان درخواست میدهید را داشته باشید.

با راه های ارتباطی چاپخانه ایران زمین در ارتباط باشید تا چاپ استیکر با کیفیت داشته باشید.

یادداشت های تبلیغاتی چه هستند؟

یادداشت های تبلیغاتی چه هستند؟

یادداشت های تبلیغاتی چه هستند؟

بنظر می‌ رسد شکل‌ های مختلف تبلیغات، از زمان‌ های دور با انسان همراه بوده‌ اند.

اگر بخواهیم آگهی‌ های اشیاء گمشده را معیار قرار دهیم، می‌ توانیم تا دوران اختراع پاپیروس به عقب برویم و مصداق‌ های تبلیغات را پیدا کنیم.

ظاهراً تبلیغات هم چیزی شبیه خلاقیت و عشق و آرامش است.

تقریباً همه می‌ توانیم تا حد خوبی تشخیص بدهیم که چه چیزی تبلیغ است و چه چیزی نیست. اما تعریف دقیق آن ساده نیست.

کاربرد دفترچه یادداشت

دفترچه یادداشت کاربرد زیادی بین تمام افراد دارد.

نوشتن متن های کوتاه، یادآوری کار های ریز و درشت، اطلاع رسانی به یک دوست و هزاران کاربرد دیگر در دفترچه یادداشت نهفته است.

این ابزار تبلیغاتی بخاطر امکان چاپ روی کاغذ که ممکن است به دست هر شخصی برسد بسیار محبوب است.

امکان رنگ بندی زیبا و دلنشین روی جلد و کاغذهای دفترچه یادداشت تبلیغاتی موجود است. دفترچه یادداشت تبلیغاتی میتواند کوچک باشد تا در جیب جا شود و همیشه همراه شما باشد. همچنین میتواند به اندازه یک سالنامه باشد و از محتوای شما نگهداری نماید.

این دفترچه میتواند در قطع رومیزی هم باشد و مدام در دسترس شما باشد.

هدایای تبلیغاتی برای معرفی و به یاد ماندن شرکت، کمپاتی ، تولیدی و … میباشد. از هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه ها ، همایش ها ، رویدادها و … میتوان استفاده کرد.

بهترین و زیباترین هدایای تبلیغاتی ارزان که برای هر شرکتی مناسب است، خودکار تبلیغاتی میباشد اما شرکت های بزرگ برای معرفی محصولات خود ، کالا های خود را بعنوان هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه ها بعنوان هدیه یا اشانتیون به عموم مردم میدهند.

وقتی شرکت‌ های مختلف برای نخستین بار محصولی تازه را روانه‌ی بازار می‌ کنند، معمولا نمونه‌ هایی از محصول را بطور رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌ دهند.

باید توجه شود که دفاتر یادداشت تبلیغاتی بهیچ وجه کارایی سررسید ها را ندارند و با آن ها متفاوت میباشند.

از دیگر دفاتر یادداشت تبلیغاتی میتوان به چاپ دفترچه قسط و چاپ دفترچه راهنما نام برد.

چاپ روی پارچه با کیفیت

چاپ روی پارچه با کیفیت با چاپخانه ایران زمین

در چاپ روی پارچه که به سابلیمیشن ‏‎ (sublimation)‎معروف است میتوان بر روی انواع ‏پارچه در ابعاد کوچک و بزرگ طرح ها و تصاویر مورد نظر را چاپ کرد.‏ بهره مندی از طرح و نقش و تصاویر جذاب بر روی پارچه ها همواره مد نظر تولید کنندگان و مصرف ‏کنندگان پارچه و صنایع مرتبط با آن، مثل پوشاک و عرصه تبلیغات، بوده است.‏‎ ‎

در دستگاه های چاپ دیجیتال امکان چاپ انواع تصاویر، نقوش و طرح ها بر روی پارچه فراهم است. پارچه های مناسب برای ‏چاپ دیجیتال پارچه هایی هستند که دارای درصد پلی استر بالا (حداقل 70 درصد) و رنگ های روشن ‏باشند. ‏

چاپ روی پارچه درون دستگاه‌ های چاپ دیجیتال فضای خارجی ، بر روی قطعات برش خورده از پارچه (شیت) و ‏یا بصورت رولی، تا عرض 160 سانتی متر صورت میگیرد. در این دستگاه ها چاپ پارچه با کیفیت بالا ‏در رنگ و رزولوشن صورت میگیرد و حتی چاپ عکس با کیفیت بالا هم در این شیوه امکان پذیر است. ‏معمولا پیش از انجام عملیات چاپ روی پارچه، کیفیت چاپ بر روی نمونه پارچه تست میشود.‏

انواع چاپ روی پارچه از لحاظ مقیاس صنعتی

چاپ روی پارچه بسیار به کیفیت مواد اولیه بستگی دارد بالابودن کیفیت پارچه سبب میشود فرآیند چاپ نیز با کیفیت طی شود. در این نوع چاپ طرح بصورت برگردان بر روی یک کاغذ چاپ میشود و برروی پارچه منتقل میشود.

دو نوع چاپ روی پارچه وجود دارد:

1- یکی اینکه پارچه بر روی دستگاه چاپ پارچه قرار میگیرد و بعد از آن کلندر پخش میشود که رنگ به وضوح برسد.

2- مورد دوم بر روی کاغذ چاپ میشود و بصورت برگردان بر روی تی شرت یا پارچه مدنظر با اتو پرس میشود.

برای چاپ روی پارچه با کیفیت کافیست با راه های ارتباطی چاپخانه ایران زمین که دارای سابقه ی درخشان در این زمینه است در ارتباط باشید.